1 Ayva Kaç Kaloridir, Besin ve Protein Değeri Nedir?

1 Ayva Kaç Kaloridir, Besin ve Protein Değeri Nedir? 1 tane ayva kaç kaloridir, bir tane ayvanın besin ve protein değeri nedir, ayvanın sağlığımıza olan faydası nelerdir, ayva zayıflatır mı, diyet yaparken ayva yemekte bir sakınca var mı, ayvayı nasıl muhafaza etmeliyiz, ayvanın alerjik yan etkileri var mı, ayva yemeklerde kullanılır mı, ayvayı ne kadar ölçüde tüketmek doğru olur? Gibi merak ettiğiniz soruların cevaplarını buradan öğrenebilirsiniz.

1 Ayva Kaç Kaloridir, Besin ve Protein Değeri Nedir?

1 Ayva Kaç Kaloridir, Besin ve Protein Değeri Nedir?
1 tane ayva kaç kaloridir, bir tane ayvanın besin ve protein değeri nedir, ayvanın sağlığımıza olan faydası nelerdir, ayva zayıflatır mı, diyet yaparken ayva yemekte bir sakınca var mı, ayvayı nasıl muhafaza etmeliyiz, ayvanın alerjik yan etkileri var mı, ayva yemeklerde kullanılır mı, ayvayı ne kadar ölçüde tüketmek doğru olur? Gibi merak ettiğiniz soruların cevaplarını buradan öğrenebilirsiniz.
 

1 Adet Ayva Kaç Kalori

Bir tane ayva 52 kaloridir. Ayvanın sağlık puanı da 4,5’dur. Ayva, kokulu, lezzetli ayva meyvesi, pome meyvelerinin Rosaceae ailesinin bir üyesidir. Küçük Asya'ya özgü, bu bir zamanlar popüler bir incelik, moleküler biyo teknoloji dünyasının modern dönemlerinde arka koltukları almıştır. Ayva çiğ olarak yenir, ancak sadece küçük bir bölümünün tüm tarifi hoş bir meyve aromasıyla verdiği yemeklerde kullanılır. Ayva, elma ve armutlarla yakından ilişkili olan oldukça çok sevilen bir meyvedir.
Bilimsel adı olan Cydonia Oblongadır ve onun cinsinin tek üyesidir. Ayva ağacı yaprak döken ve küçüktür, olgunlaşmış meyvesi ise sarımsıdır. Altın rengindedir ve şekil ve kıvam açısından da armutlara benzerdir.
 

Ayvanın Besin ve Protein Değeri

 
  • Kalori; 52
  • Toplam Yağ; 0,09 g
  • Doymuş Yağ; 0,009 g        
  • Çoklu Doymamış Yağ; 0,046 g   
  • Tekli Doymamış Yağ; 0,033 g     
  • Kolesterol; 0 mg     
  • Sodyum; 4 mg
  • Potasyum; 181 mg 
  • Toplam Karbonhidrat 14,08 g
  • Diyet Lif; 1,7g          
  • Şekerler -     
  • Protein 0,37 g         
  • A vitamini; % 1        
  • C vitamini; % 23
  • Kalsiyum; % 1         
  • Demir; % 4

Ayvaları orta büyüklükteki yarı tropikal yaprak döken ağaçlardır ve yaklaşık 10 ila 15 fite yüksekliğe ulaşır. Pembe, beyaz çiçekler ilkbaharda ve ilkbaharda, armut biçimli, altın renkli meyvelere dönüşen yazın ortaya çıkar.
Ayva meyveleri, bazı çeşitlerde 250 -750 g veya daha fazla ağırlığındadır. İçeride, eti açık sarı ve çok sayıda tohum var. Ham ayva yoğun meyveli bir aromaya sahiptir ve parlak sarı rengiyle birlikte meyve severlerin dikkatini çeker. Ancak, ham meyveler, olgunlaştıktan sonra bile, genellikle ağızı büzücü bir tat verebilirler. Kimisi bu ekşimsi ve büzücü tatları çok sever ve ilgile yemek ister.
Ayvaları reçel, jöle ve pudinglerde kullanabilir. Ayrıca bir garnitür olarak ya da kahvaltılık yemek olarak da kullanabilirsiniz. Farklı ülkeler, ayvalarını farklı şekillerde kullanırlar, sıklıkla meyve sularını tatlandırıcı olarak kullanırlar. Ancak, gerçek fayda ayva olduğunu yeme cilt ve etli benefik ile doludur çünkü meyve besin içeren vitaminler, mineraller, fenolik bileşikler, antioksidanlar ve diyet lifi içerir.
Ayva; kilo aldırmaz, diyette iken yemenizde hiçbir sakınca yoktur. 
 

Ayvanın Sağlığımıza Olan Yararları

Bir hazır olarak elimize geçen bir meyve ve lezzetli meyve olmasının yanı sıra, insan sağlığına için önemli bir besin kaynağıdır. Zengin bir C vitamini kaynağıdır, çinko, potasyum, bakır, demir ve diyet lifi içerir. Ayrıca kateşin, epikateşin, limonen ve çeşitli diğer besin maddeleri gibi bazı organik bileşikler bakımından zengin olup, bunların hepsi ayva sağlık yararlarına katkıda bulunur.
  • Ayva düşük kalorili meyvedir. 100 gr taze çiğ meyve 57 kalori sağlar. Ayrıca, elma ve armuttan çok çeşitli hayati poli-fenolik antioksidanlar oluşturur. Meyve, diyet lifi, mineraller ve vitaminler gibi bir besin maddesi deposudur.
  • Ayva eti, kabuğuyla birlikte iyi miktarda lif içerir. Dahası, hamurundaki bu ince tanecikler, tanenler olarak bilinen büzücü bileşiklerden, yani kateşin ve epikateşinden oluşur. Bunlar kolonda kansere neden olan toksinlere ve kimyasallara bağlanır ve böylece mukozasını inflamatuar bağırsak hastalığı (IBD), kanserler ve divertikülitten korur.
  • Ayrıca, vücut ağırlığını ve kan LDL kolesterol seviyelerini azaltmaya yardımcı olur.
  • Ayva, kanser önleme, kilo kaybı, cilt bakımı ve daha fazlasını içeren birçok sağlık yararları vardır.
  • Ayva kanseri önler; kanser, yakın tarihte en sık tartışılan hastalıklardan biri gibi görünüyor. Bu nedenle, gelişmekte olan kanser olasılığını azaltabilecek her şey genellikle oldukça popüler hale gelir.  
  • Ayvada bulunan antioksidan bileşikler, doğrudan çeşitli kanser türlerini geliştirme şansını azaltmıştır.
  • Sindirim sağlığınızı geliştirerek daha fazla enerjiye sahip olacak ve aşırı kilolarınızı azaltabileceksiniz.
  • Elyafta bulunan kateşin ve epikateşin, kolonda bulunan belirli kansere neden olan toksinlerle bağlanarak, bu önemli organ sisteminin mukoza zarını koruyacaktır. 
  • Olgun ayva meyvesi iyi bir C vitamini konsantrasyonuna sahiptir. 100 gr meyve, 15 mg veya % 25 RDA vitamin-C sağlar. Bu vitamin bakımından zengin meyveler, vücuttaki zararlı oksijensiz radikalleri ortadan kaldırır.
  • C vitamini bağışıklığı artırmaya yardımcı olur, viral atakları ve inflamatuar koşulları azaltır.
  • Bakır, demir, potasyum ve magnezyum gibi iyi bir mineral kaynağı ve tiamin, riboflavin ve piridoksin (B-6) gibi B-kompleks vitaminleridir.
  • Kan basıncını düzenler.
  • Yüksek C vitamini seviyeleri de iltihabı kontrol etmeye ve cildinizin sağlığını ve görünümünü iyileştirmeye yardımcı olur.
  • Bağışıklığı artırır. Daha önce belirtildiği gibi, ayva çok miktarda antioksidan içerir, ancak C vitamini ve E gibi diğer vitaminler de bağışıklık sistemini çeşitli şekillerde artırır. Örneğin, C vitamini bağışıklık sistemini, vücudun patojenlere, virüslere ve bakterilere karşı ilk savunma hattı olan beyaz kan hücrelerinin arzını arttırmak için uyarır.
  • Kırmızı kan hücresi üretimini sağlar. Kırmızı kan hücre seviyeniz yüksek olduğunda, vücuttaki dolaşım, vücutta daha fazla oksijen taşırken artar. Bu, saç folikül sağlığını artıran ve büyümeyi teşvik eden deriye ve kafa derisine artan kan akışına neden olur.

Ayvayı muhafaza etmek; Evde bir kez, ısıdan ve nemden uzak, serin ve karanlık bir yerde açık tutulduğunda bir haftaya kadar iyi kalırlar. Ayva, buzdolabının içine yerleştirilirse birkaç hafta boyunca iyi saklanır.

Ayva yemeklerde; Ayva meyvesi, şekerlemelere mükemmel bir katkı sağlar. Turta, turta, kek, reçel (marmelat, marmelat, reçel vb.) Gibi geleneksel tatlı lezzetlerden bazıları, bu meyveyi kendine özgü bir lezzet elde etmek için kullanır. Meyve posası, aynı zamanda, tatlandırıcı bir baz olarak deniz mahsulleri, kümes hayvanları ve kuzu preparatlarına ilave olarak, ineklerde de kullanılabilir.

Ayvayı yerken; Ayva meyve tohumları zehirlidir ve yenmemelidir. Çiğ meyve boğazda tahrişe neden olabilir ve solunum zorluğuna neden olabilir.
 

Ayvanın Alerjik Yan Etkileri Var MI?

İyi belgelendirilmemiş olmasına rağmen, ayva, armut gibi meyve, anti-alerjik ve anti-inflamatuar özelliklere sahiptir. Meyvenin yanı sıra tohumun ekstraksiyonu, alerjisi olan kişiler için gıda ürünlerinin hazırlanmasında güvenli bir alternatif olarak sağlık çalışanlarının önerdiği sistit, atopik dermatit tedavisinde önerilmiştir.

SON YAZILAR
POPÜLER YAZILAR